Vizyon E-Para - Chairman of the Board of Directors
ÖZGEÇMİŞ25 yılı aşkın süredir ticari faaliyetine, finans sektöründe devam eden Bilgetekin, 2008 yılında kurucusu olduğu Vizyon Tahsilat Sistemleri ve Ödeme Hizmetleri AŞ’nin Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev almaktadır.
Ödeme ve Elektronik Para Derneği’nin kuruluşunda Yönetim Kurulu Üyeliği ve Genel Sekreterlik görevlerini üstlenen Bilgetekin; sektörün temsil edildiği tek dernek olarak, mobil operatörler, mobil ödeme aracı şirketler, ödeme servis sağlayıcılar, uluslararası para transferi şirketleri ve fatura ödeme şirketlerinin katılımıyla uzun yıllardır eksikliği hissedilen, sektörün çok temel ve önemli bir ihtiyacına da öncülük etmiştir.
Ayrıca 2011 yılında, ülke sorunlarına duyarlı, sosyal, kültürel, sorumluluk bilinci yüksek iş insanları ve bürokratları tarafından oluşturulan TÜMBİAD’ın (Tüm Bürokratlar ve İş İnsanları Sosyal Dayanışma Derneği) Genel Başkanlığını üstlenen Bilgetekin; sosyal, ekonomik, kültürel ve spor alanlarında dünyaya kucak açan birçok proje geliştirmiş ve çalışmalarını bu yönde devam ettirmektedir.
Şimdi ise Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği bünyesinde Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini üstlenmiş ve yürütmektedir.
Bilgetekin, evli ve üç kız çocuk babasıdır.
Serhat Dolaz, yeni nesil ödeme ve finansal hizmetler platformu Paycell’ in CEO’ su olarak görevini sürdürmektedir. Yıldız Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği mezunu olan Dolaz, Bahçeşehir Üniversitesi MBA programını tamamlamıştır. Ayrıca Machine Learning Engineering, Marketing Masters, Finance Masters gibi nano degree programlarıyla uzmanlık alanını çeşitlendirmiştir. Turkcell Teknoloji A.Ş. ve Paycell’ de ödeme teknolojileri alanında mihenk taşları oluşturulmasına öncülük etmiştir. Buralarda çeşitli Teknoloji yöneticiliği pozisyonlarında rol aldıktan sonra Paycell’ de son olarak CTO ve Genel Müdür Vekilliği görevini yürütmüştür. Eş zamanlı olarak Sofra A.Ş.(Paye) Yönetim Kurulu Üyeliği ve Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği (TÖDEB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı ile birlikte ülkemizde yeni nesil ödeme sistemlerinin gelişmesine ve fintek ekosisteminin dijitalleşen yeni dünya dönüşümüne katkı sunmaya, dijitalleşme ve finansal hizmetlere erişimi kolaylaştırmaya öncülük etmeye devam etmektedir.
İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Fevzi Güngör, İTÜ’de IT Proje Yönetimi yüksek lisansını tamamladıktan sonra Boğaziçi üniversitesinde MBA eğitimini bitirdi. Bugün Ödeal’nın kurucusu ve Genel Müdürü olan Fevzi Güngör, Ödeal’ı kurmadan önce; 2006’dan 2012’ye kadar Türkiye’nin en büyük telesatış operasyonunu yapan Mobilnet firmasında Kurucu ve Genel Müdür olarak yer aldı. 2008’de Türkiye’nin en büyük mobil ödeme şirketi Mikro Ödeme’nin (Wirecard) kurucu ortakları arasında yer alan Güngör, pazarın yüzde 65’ine hakimken 2012 başında Mediterra isimli Private Equity’e satılan şirketin yönetim kurulundan 2013’te ayrıldı. Güngör, birçok yenilikçi girişimde ortak olarak yer aldı.
Çalışma hayatına BBVA Garanti Bankası’nda başlayan Tarık Tombul, 11 yıl boyunca bankanın ödeme sistemleri departmanlarında çalışmış, yöneticilik görevlerinde bulunmuştur. Fintek alanında çalışmalarda bulunmak üzere bankadan ayrılan Tombul, 2011-2018 yılları arasında PayU Türkiye Genel Müdür Yardımcılığı ile Güney Afrika, Nijerya ve Türkiye’den sorumlu PayU MEA Risk Yönetimi Başkanlığı görevlerini yürütmüştür. Tombul, PayU Türkiye’nin kurucularındandır.
2018 yılında PayTR Genel Müdürü olarak atanan Tombul, evli ve bir çocuk babasıdır.
İş hayatına 2002 yılında Anadolu Kredi Kartları A.Ş’de başlayan Yeşim Karaca, kurum içerisinde ödeme sistemlerine ilişkin bir çok departmanda görev almıştır.
2004 yılında Provus’ta kariyerine devam eden Karaca, özellikle Kurumsal Müşterilerin proje yönetimi, iş geliştirme ve kurumsal yönetimi alanlarında çalışmıştır. Ardından 2005 yılında Bileşim A.Ş. şirketinde Kurumsal Müşteri İlişkileri Bölüm Yöneticisi olarak 7 yıl boyunca çalışmıştır.
2014 yılında Mastercard Payment Transaction Services Şirketi’nde Satış Direktörü olarak görev alan Karaca; burada ödeme sistemleri alanında sunulabilir tüm faydaları müşteri beklentisine yönelik hazırlama, iş geliştirme, proje yönetimi ve satış faaliyetleri alanlarında 4 yıl boyunca ekibine liderlik etmiştir.
2018 yılından bu yana dijital fintech uygulamaları ve operasyon hizmetlerinde öncü şirketlerden biri olan Dgpays’de CSO olarak görevini sürdüren Karaca, aynı zamanda Dgpays iştiraklerinden Dgpara’da yönetim kurulu üyesidir.
Karaca, evli ve bir çocuk annesidir.
Serhat Şener, kariyerine yönetim bilişim sistemleri yüksek lisansı yapmak üzere 2002 yılında taşındığı ABD’de online yemek siparişi portalı olan HobokenDelivery.com’da kurucu ortak olarak başladı. 2005 yılında bu portalın ABD’de online yemek siparişi alanında faaliyet gösteren Delivery.com firmasına satışında rol aldı.
2006 yılında Türkiye'ye döndüğünde ise Deloitte Türkiye’de çalışmaya başladı. Denetim ve danışmanlık alanlarında tecrübe kazandıktan sonra, 2012 yılında PriceWaterhouseCoopers (“PwC”) Türkiye’de çalışmalarına yönetici pozisyonunda devam etti. Bu dönemde özellikle ödeme ve elektronik para kuruluşlarına 6493 sayılı Kanun kapsamında faaliyet izni başvuruları, organizasyonlarının kurulması, yeniden yapılandırılması, süreçlerinin oluşturulması ve bilgi teknolojileri altyapılarının ilgili mevzuatlarla uyumlu hale getirilmesi gibi konularda danışmanlıklar verdi. Ayrıca birçok ödeme ve elektronik para kuruluşlarında bilgi sistemleri denetimleri gerçekleştirdi.
2019’a geldiğinde, ödeme ve elektronik para kuruluşları sektöründe operasyonel anlamda tecrübe kazanmak amacı ile elektronik para kuruluşu olan Payporter’a Genel Müdür Yardımcısı olarak geçiş yaptı.
2021 yılından itibaren uluslararası para transferi sektöründe faaliyet gösteren Sender Ödeme Hizmetleri A.Ş.’de Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Serhat Şener, evli ve 2 çocuk babasıdır.
2002 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme bölümünden mezun olan Sühendan ENİSEL, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunda (BDDK) uzman yardımcısı olarak göreve başlamış, 16 yıl BDDK’da uzman ve başuzman görevlerinde bulunmuştur.
BDDK’da çalıştığı süre içerisinde gözetim ve denetime tabi olan bankalar başta olmak üzere, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri, finansman şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, varlık yönetim şirketleri, kartlı sistem kuruluşları, takas mahsup kuruluşları, bilgi alışverişi kuruluşlarının, mali bünyelerinin ve iç sistemlerinin analizi ve değerlendirilmesi, izin başvurularının sonuçlandırılması, mevzuata uyumlarının takibi, intibak işlemleri, yönetim yapılarının ve iş süreçlerinin analizi görevlerini yerine getirmiştir.
2017 yılından itibaren de ödeme ve elektronik para kuruluşlarının faaliyetlerinin mevzuata uygun yürütülmesinin takibi, iş modellerinin incelenmesi, organizasyon ve yönetim yapılarının izlenmesi, iç kontrol sistemlerinin etkinliği ile özkaynak yeterliliklerinin değerlendirilmesi çalışmalarından sorumlu olan grubun koordinatörlüğünü yürütmüş; 6493 sayılı Kanun ve alt düzenlemelerini yorumlayarak uygulamada görülen mevzuat boşluklarını gidermeye yönelik çalışmalarda bulunmuştur.
2021 yılında Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği Genel Sekreterliği görevine başlamıştır.
Evli ve iki çocuk annesidir.
2021 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat bölümünden mezun oldu.
Üniversite öğrenimine devam ederken Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Sermaye Piyasası Kurulunda staj yaptı.
Lisans hayatı boyunca çeşitli sosyal sorumluluk faaliyetlerinde gönüllü olarak yer aldı.
İngilizce bilmektedir.
2013 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden mezun olan Fatih KAYA, kurumsal hayata 2016 yılında Ödeme ve Elektronik Para Derneği’nin koordinatörlüğünü üstlenerek başlamıştır. Dernek çatısı altında yaklaşık 5 yıl boyunca üye ilişkileri, organizasyon, muhasebe, bilgi sistemleri ve kurumsal ilişkiler gibi birçok alanda görev yapmıştır.
Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği’nin kuruluş sürecinde aktif rol almıştır. Halen Birlik bünyesinde Üye İlişkileri Sorumlusu olarak görevini sürdürmektedir.
İngilizce bilmektedir.
Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler 3. sınıf öğrencisi olan Faruk OYDEM, IWGPLC (Regus) firmasında 3.5 yıl topluluk yöneticisi görevini yürütmüş ve güvenlik, iletişim, müşteri ilişkileri, sahtecilik, kara para aklama üzerine eğitimler almıştır.
2021 yılından itibaren Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliğinde Yönetici Asistanı olarak görev yapmaktadır.
İngilizce bilmektedir.
2022 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültesi Psikoloji lisans programından mezun oldu.
Üniversite öğrenimine devam ederken 2 yıl boyunca Çelikel Eğitim Vakfı’nın liseli gençler için Samsun’da yürüttüğü eğitim programları kapsamında Samsun Saha Sorumlusu olarak görev aldı. Yine, Üniversite yıllarında çeşitli sivil toplum kuruluşlarında da gönüllülük yaptı.
Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği'ne Kasım 2022'de katılmıştır.
Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi Çevre Mühendisliğinden 2010 yılında mezun olan Sinan SÜNTERLER, bilişim sektöründe çalışmaya üniversite yıllarında Grid Telekom bünyesinde NOC (Network Operation Center) personeli olarak başlamış ve NOC Supervisor olarak görevine devam etmiştir.
2012 yılında IBM bünyesine katılarak görevine yine NOC içerisinde Datacenter Temsilcisi olarak devam etmiştir. Yaklaşık 9 yıl süre ile IBM veri merkezindeki çalışmalarında; 7x24 Monitoring ekibi içerisinde sunucu izleme operasyonlarının yanısıra çeşitli personel eğitimleri ve sistem dokümanlarının oluşturulmasını sağlamıştır. İlerleyen zaman içerisinde ekip çalışmalarının planlanması ve PSM operasyonlarında envanter sorumluluğu görevlerinde bulunmuştur.
2021 yılında Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği’nde "Bilgi Sistemleri Sorumlusu" olarak göreve başlamıştır.
2009 yılında, Dokuz Eylül Üniversitesi, Ekonometri lisans programından mezun oldu. Kurumsal hayata Petkim Petrokimya Holding A.Ş’de İnsan Kaynakları alanında çalışarak başladı. Mayıs 2011 itibariyle, Özyeğin Üniversitesi Öğrenci Kaynakları Direktörlüğü ekibine Başvuru, Kayıt ve İstatistik Uzmanı olarak dahil oldu. Mevcut sorumluluklarına ek olarak, Ağustos 2012 itibariyle, Özyeğin Üniversitesi’nin Öğrenci Bilgi Sistemi’nin geliştirilmesine yönelik yapılandırılan proje ekibinde Sistem ve Süreç Geliştirme Uzmanı olarak çalışmaya devam etti. Bu süreçte, ek olarak, YÖK Öğrenci Bilgi Sistemi (YÖKSİS) ile YÖK Mezun Bilgi Sistemi’nin yapılandırılmasına yönelik çalışma gruplarında da aktif sorumluluklar üstlendi. Özyeğin Üniversitesi’nin 2014 yılı mezunları tarafından En Sevilen İdari Personel ödülüne layık görüldü.
2014 yılından bu yana Çelikel Eğitim Vakfı’nın süreçleri ile burs, eğitim, gelişim ve gençlik programlarına liderlik eden Tuba ÇAL, burada, sırasıyla Vakıf Sorumlusu, Süreç ve Kaynak Geliştirme Yöneticisi ve son beş yıllık dönemde Vakıf Yöneticisi rolleriyle çalıştı. Bu süreçte, Burs Veren Kurumlar Platformu’nun kurulmasına liderlik etti ve eğitim ve / veya gençlik alanında faaliyet gösteren çeşitli sivil toplum kuruluşlarına da danışmanlıklar sundu.
Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) Filantropi Profesyonelleri Programı 3. dönem mezunudur. Aynı zamanda, Yaratıcı Drama Eğitmeni olan Tuba ÇAL’ın, çeşitli eğitim metodolojileri konusunda uzmanlıkları ve lisansları bulunmaktadır. İngilizce bilmektedir.
Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği’ne Eylül 2022’de katılmıştır.